2014年5月26日星期一

[2014 北海道] 北海道自駕小貼士: 租車/ 入油/ 停車場/ ETC 卡 懶人包

有兩次日本自駕的經驗,今次再挑戰 1300km 長途自駕!

DSC00650

此行主要在道東欣賞大自然景色,好多景點唔揸車根本就去唔到,所以就租咁八日車自駕遊北海道東一圈

租車網站:
睇咗幾間租車,都係 Tocoo 最平,但北海道租車都係好貴,貴沖繩兩三倍
http://www2.tocoo.jp/cn

在 Tocoo 租了八日車,為慳錢只租了 1000cc的車仔,有 March 或 Passo 會提供
連埋保險大概 50000yen

北海道的 ETC CARD:
Tocoo 有得租埋 ETC card, 我以為方便就租咗啦,成三千幾 yen,
點後來先發現原來去道東根本冇乜 IC 路,只是第一日去帶廣,同埋最後一日由富良野去機場用了兩次,ETC discounted 後平咗嘅錢,都 cover 唔到我租卡嘅錢,豬咗。。。

ETC CARD 介紹
http://www.go-etc.jp/english/benefits/index.html

想 CHECK 北海道有咩 IC 公路, 可睇以下網址
http://www.driveplaza.com/dp/ResultFromMap

ETC Card 就像一張信用卡的樣子, 租車時記住要租付有 ETC 設備的車,
上到車就將張卡入落去呢架機度, 見到綠燈就 OK!

DSC00435

過收費亭時, 要減慢車速到 20km/hr 以下, 等個 sensor detect 到你架車的 ETC card, 唔好以為好似香港行 Auto toll 咁直過呀~

租埋 Wifi Router:
而家 Tocoo 有個 service 幾好就係有埋 WiFi router 租,八日都係三千幾 yen, 平到笑,又唔洗喺香港特別去啲公司借還
除咗喺深山,大部分地方都收得好好,速度又快,電又耐用, 真係會推介俾朋友

P1220588

ETC CARD 連 Wifi router 會以郵包型式寄去機場的郵局或你住的酒店,並不是在租車公司攞,
我就係一到北海道就喺機場郵局拎,超方便
Package 內有晒中文的 instructions, 又有個回郵信封
你還車嗰日,入晒啲嘢落去,拎去郵局或便利店寄咗佢就得了!

P1220584


取車流程:
到埗時,去機場一樓搵返租車公司的櫃檯,我是跟 Budget 公司取車,俾資料佢睇,就有七人車嚟接我哋去租車公司

一大堆租車公司都是在 Rera outlet 隔離,去到呢,有人搬埋我啲行李上架私家車度,超好服務
俾埋錢 check 你 passport 同 driving licence 好快就走得,
今次俾咗架 Toyota Passo 我, 係怪怪啡色的,
不過後來覺得好處係你喺有成百架車的停車場想搵返自己架車時,實在太易認了!

P1230591

Toyota Passo 車仔:
第一次揸波棍連在軚盤的車,有啲唔慣,
仲有鎖車的手掣變了腳掣,超唔慣。。。

第一次揸咁細的車仔,感覺是俾油唔去,上斜冇力,倒車時唔會自動溜要踩油,
第一程就是行 180km 由機場揸去帶廣,行 IC 公路時,有好強的橫風,第一次體驗到咩叫架車飄
而對頭有大車經過,都會覺得架車俾風扯到擺一擺。。。

Passo 的車尾箱好細,只擺得落波比的大行李,我的行李要放後座

但細車當然又有細車的好啦,泊車易,同埋今次行咗好多好多好窄的田野郊外的山路,如架車闊啲我都唔知點揸


GPS 篇:

租車時要選埋有 GPS 的車, GPS 可以日文/英文操作, 大致滿意,
不過喺川湯時試過收唔到, 行行吓唔知去咗邊, 要停車等佢再 detect

指示的路都好準確, 不過佢只有大路, 喺富良野試過睇路牌行小路會比佢提供的路線短幾公里

IMAG0940

同沖繩經驗一樣, 聽到 GPS 講 "Just ahead, turn left" 都唔好即刻 turn left 囉, 好多時都係仲有 300m 下個路口, 要睇埋佢顯示剩餘幾多米

DSC00529

問題會是有時入了目的地電話都 search 唔到個地方, 有 map code 就真係入 map code 好D!
建議帶定電話架, 試過有咩事就用返電話的 google map 導航

DSC00366


入油篇:
今次行了1300km, 入咗三次油共 10000yen
油站俾我想像中多,一按 GPS 「給油所」佢會帶你去最近的油站
有時一個油站入面,有啲位寫住「セルフ」係俾人自助入油的,平 3yen /Litre
我唔識梗係唔好亂攪啦,一定要選寫住 "Staff"  「スタッフ」的位入去, 有職員幫你入

入到去識得講三個字就得:
Regular - 普通油
Man tan - 入滿佢
Cash - 俾現金

留意取車時搵定開油缸蓋個掣喺邊,免得去到油站不知所措

停車場篇:
全程自駕,令選酒店多了點煩惱,就是一定要找有駐車場的酒店
有三天是住市區的商務飯店,附設的都是立體駐車場,即係自動運架車搭 lift 上去的多層停車場
去日本多次見就見過,但真係唔知點用,上網又搵唔到相關資料,去之前都幾擔心

去到第一天的 Paco 飯店,原來係有專人操作的,
雞同鴨講一輪後,原來未入 lift 前,乘客連行李落晒車先,
司機要收起側鏡,以免撞爛,

20140518-082111-004

駛入去架 lift 時,原來前面有好大塊鏡俾你睇到前轆是否正確進入路軌,
前面仲有燈號 "前進", 駛到啱位盞燈就會變 "ok", 咁就可以熄車走人了!
職員會操作運架車上去,再俾個牌你,聽日取車俾個牌佢,佢就幫你運返架車落嚟了!!

20140518-082206-005

住了兩間東橫 inn, 去到旭川嗰間時,竟然冇人幫手要自助使用立體駐車場,實在手足無措。。。
波比先生落車去 reception 問,就拎咗張泊車卡返來, staff 明知我哋唔係日本人都唔出嚟幫手。。。
有個 control panel, 全日文。。。 靠睇漢字估佢點用
先拍卡,Lift門打開,塞咗架車入去後,有個黃色的"安全確認" 燈亮了就按一下,再按一下亮了的"扉閉"燈號,
就關了Lift 門,架車運上去了!

取車時,先拍卡,然後有個窿打開了,就掉張泊車卡入去,再見到咩燈閃就按咩燈,最後又安全地運返我架車出嚟

泊呢啲立體駐車場,記住拎晒行李出來,否則想運返架車出嚟拎嘢都幾麻煩
又有分無料同有料,第一間 Paco 飯店係無料唔洗錢的,
東橫 inn 就 500yen 一晚
而泊咗車之後,我都冇試過即晚又拎返架車揸出去食飯,怕實在太麻煩,萬一你出咗車,有人泊咗你個位,返到嚟車場 full 咗都唔知點算
要知道無論洗唔洗錢,呢啲停車場位都係先到先得,full 咗就冇
酒店會同附近的停車場有聯系,俾你以特價泊車,但怕唔識同車場職員溝通,都係可免則免
所以搵酒店時,都要睇清楚有幾多車位,同埋使用時間,有啲你未夠鐘入住係唔俾你泊車架

Book 近郊的酒店或溫泉酒店就方便多了,總有一百幾十個車位,唔驚 full 唔洗搭lift ,
有時我仲會喺 Google map satellite view 睇吓個車場有幾大,進出也自由多了

日本地方大,所有景點都有充足的停車位,不過遇著旺季都可能會 full, 有日本人對我們說,旺季時要排個幾鐘入停車場也不足為奇

交通知識:
出發前,打算做個安全駕駛的司機,在香港我一向也十分守法,
第一程行高速公路,就發覺全世界都在超速,根本冇人行 70km/hr.....
如你依時速限制行單線的國道,後面往往會做成一大條車龍,我也被行緊百幾的快車推過無數次,但我想講我其實都平均超速了 10km/hr

可能他們每個地方的距離實在相距太遠,唔行快啲真係天黑都未到目的地
但跟住大隊超速的時候,心裡其實十分不安。。。因為真係好擔心公路上有隱藏的快相機,萬一俾人捉超速,要罰成萬 yen 啊!

DSC00850

而這個旅程,我亦真的斷正了!!
第一天揸車去帶廣動物園,行到較荒蕪之地,在路口忽然見到個紅色倒三角形的警告牌,我記唔起佢點解,我又似係喺大路,就直行直過
行咗幾百米,忽然有架閃住紅燈的警車喺我後面嗌咪,心想大鑊喇,唔通我犯咗交通規則??

停車後, 警察哥哥嚟到, 佢話我聽我頭先見到停車標誌冇停, 仲有開得太快, 心想大鑊喇..........
佢問我攞車牌, 又拎本簿仔出嚟, 心想死啦, 人生第一次俾人抄牌要喺日本發生??!?!?!
點知原來佢只係畫圖解釋多次我頭先有咩問題, 叫我記住要停同開慢D, 然後就放我走了!
Thanks GOD!!!! 我停車後即刻再睇返熟D 路標意思啦!

北海道尤其是道東那邊, 很多動物出沒注意的路標~

DSC00854

看到路上的小狐狸仔嗎??
今次我們真的在路上見到狐狸仔同鹿仔呀!!! 所以真係唔好行咁快, 一陣停唔切車親小動物就唔好了!

IMAG0955

見到徐行, 即是要慢駛

DSC00867

會有人 fing 旗仔, 白旗就過, 紅旗就要停車等候了~

DSC00868

市區內揸車, 更要慢, 
因為好多時前車會忽然停低, 想跨過對面線轉右入對面的舖頭停車場
仲有古惑的紅綠燈, 黃燈後兩秒唔夠就會即轉紅燈, 快過香港好好好多!!!!
好多時根本完全停唔切車, 行 40km/hr 都會 dup 得好突然!

但北海道道東真是一個很好的自駕地方, 田園山谷風景都超美,
自駕的樂趣, 就是唔洗被 JR 的班次所限, 同埋玩得道東要不停轉酒店, 根本太難想像點每日都搬十幾公斤的行李上上落落鐵路同巴士~

八天自駕, 連油錢都係 60000yen 攪掂, 即每日 HKD570 啦, 其實都算很合理!
有機會, 真的要來一趟啊!!

其他遊記: 2014 北海道道東芝櫻之旅 - 總目錄

沒有留言:

發佈留言